فواید زیتون

***09172057146***

09172057146

وارد کننده و پخش کننده انواع  لوازم ارایشی

خرید عمده و تکی

قیمت ارزان و جنس اصلی

📱09172057146📱

جهت ارتباط با ما و درخواست لیست موجودی و قیمت با این شماره در تماس باشید

سرکار خانم  خاکسار:09172057146

فواید زیتون

7 دلیل برای اینکه چرا زیتون برای شما مفید است:

آنها مملو از مواد مغذی مانند ویتامین E هستند، برای سلامت قلب مفید هستند و احساس سیری را در شما حفظ می کنند.روغن زیتون همه مواد مفید برای قلب را دریافت می کند. اما مطمئناً زیتون ها بی ارزش نیستند و می توان گفت فواید زیتون بی شماراند. این میوه ها (بله، آنها یک میوه هستند!) روی تخته های شیرینی پزی، مارتینی ها را تزیین می کنند و روی نان به صورت تاپناد پخش می شوند. اما آیا زیتون یک میان وعده سالم است؟

به گفته متخصص تغذیه، Devon Peart، RD، MHSc، BASc، خوردن منظم زیتون مزایا و معایبی دارد، اما فواید زیتون برنده است. او می گوید که چرا زیتون برای شما مفید است و چند زیتون باید در روز بخورید.

آیا زیتون سالم است؟

زیتون یک نیروگاه تغذیه است. اگرچه آنها بیشتر از چربی تشکیل شده اند، اما این چربی تک غیراشباع است، نوعی که به دلیل داشتن مزایای سلامتی شناخته شده است.

پیرت خاطرنشان می کند: چربی دشمن نیست. برخی از انواع چربی ها، مانند چربی موجود در زیتون و روغن زیتون، در واقع سلامت قلب هستند.

به علاوه، زیتون سرشار از مواد مغذی دیگری است که برای شما مفید است، از جمله ویتامین E و آنتی اکسیدان ها (موادی که از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کنند).

مصرف منظم زیتون:

1. ممکن است سلامت قلب شما را بهبود بخشد

اکثر برنامه های غذایی سالم شما را تشویق می کنند که از روغن زیتون به عنوان روغن انتخابی خود استفاده کنید. از فواید فواید زیتون و روغن زیتون حاوی بودن از اسید اولئیک است که به طور بالقوه می تواند:

  • کلسترول خوب خود را افزایش دهید
  • کاهش فشار خون بالا.
  • خوردن زیتون می تواند حرکت خوبی برای قلب شما نیز باشد، زیرا زیتون حاوی اسید اولئیک نیز می باشد.

2. چربی های سالم را در اختیار شما قرار می دهد

رژیم غذایی مدیترانه ای که بسیار مورد تحسین قرار گرفته است، خوردن چربی های سالم از جمله زیتون و همچنین روغن زیتون را ترویج می کند.

چربی کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات یا پروتئین دارد. اما وقتی صحبت از سلامت قلب به میان می‌آید، Peart می‌گوید نوع چربی که می‌خورید مهم‌تر از مقدار آن است.

او توضیح می‌دهد: «سال‌ها پیش، گرایشی به سمت رژیم‌های غذایی کم‌چرب وجود داشت. با این حال پزشکان دریافتند که وقتی افراد مصرف چربی خود را کاهش دادند، غذاهای شیرین بیشتری مصرف کردند. و در عین حال شاهد افزایش افراد چاق بودیم.»

3. فیبر را در رژیم غذایی شما افزایش می دهد

اکثر آمریکایی ها فیبر کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند. Peart می گوید زیتون منبع خوبی از مواد مغذی است که حاوی 1.5 گرم فیبر در حدود نیم فنجان است.

فیبر کمک می کند:

  • هضم خوب را حفظ کنید.
  • خطر بیماری قلبی خود را کاهش دهید.
  • شما را برای مدت بیشتری سیر نگه دارد.
  •  دوز سالم ویتامین E را به شما می دهد
  • ویتامین E یک ویتامین قوی است. این یک آنتی اکسیدان است
  • که از سلول ها در برابر آسیب هایی که می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان و بیماری پارکینسون را افزایش دهد، محافظت می کند.
  • التهاب (تحریک و تورم) را کاهش می دهد.
  • در جلوگیری از تصلب شرایین، زمانی که شریان ها سخت و باریک می شوند، نقش دارد.

فواید زیتون
اما Peart هشدار می دهد که مصرف مکمل های ویتامین E می تواند خطرناک باشد. مصرف بیش از حد ویتامین E می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند. بهتر است از غذاهای غنی از ویتامین E مانند زیتون استفاده کنید.

5. باعث می شود بعد از میان وعده احساس سیری کنید

دیگر فواید زیتون این است. که چربی زیادی دارد یک میان وعده سیر کننده است. این به این دلیل است که هضم چربی بیشتر طول می کشد، بنابراین به شما کمک می کند احساس سیری کنید.

پیرت می‌گوید: «زیتون‌ها کاری را انجام می‌دهند که شما می‌خواهید یک میان‌وعده انجام دهید: آن‌ها برای سلامتی شما مفید هستند و گرسنگی را تا وعده غذایی بعدی شما حفظ می‌کنند.

تا زمانی که مقدار کمی زیتون بخورید، آنها یک میان وعده سالم هستند. ده عدد زیتون فقط حدود 50 کالری دارد.

زیتون جزء اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای است، اما در الگوهای غذایی متعدد نیز جای می گیرد. زیتون تقریباً هیچ کربوهیدراتی ندارد، بنابراین انتخاب خوبی برای برنامه‌های کم کربوهیدرات مانند کتو است و برای افرادی که از رژیم‌های گیاهی پیروی می‌کنند نیز میان‌وعده مناسبی است.

و زیتون طعم های مختلفی را ارائه می دهد. همه زیتون ها شور هستند، اما برخی از آنها ادویه هایی اضافه کرده اند که طعم های متفاوتی به آنها می دهد. شما همچنین می توانید زیتون هایی را پیدا کنید که با سیر یا فلفل قرمز پر شده اند (در میان سایر غذاهای لذیذ نیز).

6. می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد

زیتون دارای مواد مغذی گیاهی از جمله آنتی اکسیدان است. تحقیقات نشان می دهد که این آنتی اکسیدان ها التهاب را کاهش می دهند که می تواند به سلول های سالم آسیب برساند و منجر به سرطان شود.

7. به مدیریت سطح قند خون شما کمک می کند

پیرت می‌گوید افرادی که از رژیم‌های غذایی سرشار از چربی تک غیراشباع استفاده می‌کنند، مانند نوع موجود در زیتون، کنترل بهتری قند خون دارند. یک مطالعه روی موش ها، اثرات اسید اولئیک (چربی موجود در زیتون) را در برابر پالمیتات، یک چربی اشباع شده موجود در روغن نخل و کره، مقایسه کرد.

پالمیتات در مقایسه با اسید اولئیک با مقاومت به انسولین ارتباط بیشتری داشت. مقاومت به انسولین با سطح قند خون بالاتر، که پیش‌آهنگ دیابت است، مرتبط است.

آیا زیتون و روغن زیتون فواید سلامتی یکسانی دارند؟

زیتون و روغن زیتون خواص مفید بسیاری دارند. هر دو حاوی چربی مفید برای قلب و سایر مواد مغذی مانند ویتامین E و K و همچنین برخی مواد معدنی کلیدی هستند. هر دوی آنها ممکن است به کاهش کلسترول LDL “بد” و افزایش کلسترول “خوب” HDL کمک کنند.

و زیتون دارای مزایای اضافی فیبر است. آنها همچنین سیر کننده هستند زیرا یک غذای کامل هستند که شما به تنهایی می خورید. در مقابل، روغن زیتون فقط چربی است و شما آن را به مقدار کم به غذا اضافه می کنید یا در پخت و پز استفاده می کنید.

کدام زیتون را باید بخورید؟

فرقی نمی کند زیتون سبز، سیاه، کاستلوترانو یا کالاماتا بخورید. پیرت خاطرنشان می کند که از نظر تغذیه، همه زیتون ها کاملاً مشابه هستند.

تفاوت رنگ به دلیل رسیده بودن است. زیتون های سبز زود چیده می شوند، در حالی که زیتون های سیاه پس از رسیدن چیده می شوند.

تغییرات طعم در بین انواع مختلف به دلیل روش پخت و مدت زمان پخت است. زیتون های تازه درخت تلخ هستند، بنابراین برای خوش طعم شدن باید تحت یک فرآیند پخت قرار گیرند.

فواید زیتون

برای پخت از محلول آب و نمک استفاده می شود. بنابراین، اگر فشار خون (فشار خون بالا) دارید، باید یک میان وعده کم سدیم را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید سدیم زیتون‌ها را کاهش دهید، قبل از اضافه کردن آن به غذا یا خوردن آن‌ها از شیشه، آن‌ها را با آب بشویید.

روزی چند زیتون بخوریم؟

به خوردن یک مشت در روز پایبند باشید – این حدود یک چهارم فنجان است. پیرت می گوید این مقدار تمام فواید میوه را به شما می دهد. بیشتر از آن بخورید و کالری ها و همچنین نمک اضافه شود. اگر دوست ندارید زیتون‌های مستقیم را از داخل قوطی یا شیشه بخورید، می‌توانید زیتون را تقریباً به هر چیزی برای کمی زیپ اضافه کنید: سالاد بعدی، پیتزا، شام مرغ یا حتی صبحانه.

اگرچه زیتون ها سالم هستند، اما بهتر است در طول روز با آن ها ضیافت نکنید. مقدار متوسطی بخورید و یک میان وعده عالی و رضایت بخش را دریافت کنید!

برای مشاهده انواع محصولا و دریافت مشاوره رایگان می توانید به سایت تایماز استور مراجعه کنید

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *