فواید سبوس برنج

***09172057146***

09172057146

وارد کننده و پخش کننده انواع  لوازم ارایشی

خرید عمده و تکی

قیمت ارزان و جنس اصلی

📱09172057146📱

جهت ارتباط با ما و درخواست لیست موجودی و قیمت با این شماره در تماس باشید

سرکار خانم  خاکسار:09172057146

فواید سبوس برنج

روغن سبوس برنج چیست؟

اگر از طرفداران K-beauty هستید، به احتمال زیاد در مورد راز پوست درخشان کره ای ها و فواید سبوس برنج برای ریزش مو شنیده اید. آنها از روغن سبوس برنج در رژیم مراقبت از پوست خود استفاده می کنند و اغلب از زیبایی مغز برنج توسط بسیاری تمجید می کنند. اما روغن سبوس برنج چیست و چگونه تولید می شود؟

روغن سبوس برنج (Oryza sativa) از لایه بیرونی برنج به نام سبوس استخراج می شود. دومی در طی فرآوری برنج تولید می شود. این یک لایه نازک است که در زیر پوسته قرار دارد. پس از برداشت، سبوس یا با دست فشرده و فشرده می‌شود یا از طریق ماشین‌آلات سرد فشرده می‌شود تا روغن سبوس برنج برای پوست و مو به دست آید.

نقطه ذوب بالای آن باعث می شود که به عنوان روغن پخت و پز نیز مناسب تر باشد. علاوه بر این، یکی از مواد طلایی است که می‌توانیم برای بهبود سلامت پوست و مو با کاربردهای موضعی مصرف کنیم و به طور کلی از آن استفاده کنیم.

روغن سبوس چیا داره؟

این روغن دارای غلظت بالاتری از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 9 است که آن را به یک راه حل مناسب در زیبایی تبدیل می کند. جای تعجب نیست که زنان کره ای و ژاپنی از این محلول ضد پیری برای داشتن ظاهری جوان استفاده می کنند. علاوه بر این، مقدار قابل توجهی ویتامین E نیز دارد که رطوبت عمیق مو و پوست را تضمین می کند.

ترکیبات غذایی ترکیبات روغن سبوس برنج:

ویتامین B: سرشار از انواع ویتامین B از جمله نیاسین (B3)، تیامین (B1) و ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک) و B6. به درمان افتادگی پوست کمک می کند، جریان خون را در پوست سر تحریک می کند و رشد موهای جدید را تقویت می کند.

ویتامین E: ویتامین E انرژی اشعه UV را جذب می کند. این یک SPF طبیعی برای پوست و مو است. این ویتامین همه کاره همچنین پوست را محکم و درخشان نگه می دارد.

اسکوالن: به بازسازی سلولی کمک می کند، رطوبت را قفل می کند و تحریکات روی پوست را کاهش می دهد.

گاما (γ) اوریزانول: این مخلوط از استرهای گیاهی، استرول ها، آنتی اکسیدان ها و گاما اوریزانول ضد التهابی اشعه ماوراء بنفش را متوقف می کند. این از قرار گرفتن آنها به زیر سطح پوست جلوگیری می کند.

– اسید فرولیک: این آنتی اکسیدان موجود در گیاهان مختلف از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

– اسیدهای چرب: آنها بلوک های سازنده غشای پوست ما هستند. به عنوان مثال، سبوس برنج برای پوست مفید است زیرا سرشار از اسیدهای چرب لینولئیک و اولئیک است.

– اسید اولئیک: یک اسید چرب امگا 9 است که به پوست اجازه می دهد خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند و به پوست جوان تر کمک کند.

– اسید لینولئیک: نوعی ویتامین F است که بدن ما به طور طبیعی آن را تولید نمی کند. روغن سبوس برنج حاوی اسید چرب ضروری امگا 6 (EFA) است.

فواید سبوس برنج

فواید سبوس برنج برای ریزش مو

روغن سبوس برنج که در مو استفاده می شود به ترمیم موهای خشک، آسیب دیده و شکننده کمک می کند. سرشار از آنتی اکسیدان است که موها را از داخل به بیرون ترمیم می کند. همچنین به نرمی و آبرسانی مو کمک می کند بدون اینکه اثری از چربی باقی بماند.

در اینجا برخی از فواید دیگر روغن سبوس برنج برای مو آورده شده است:

– باعث رشد سریعتر و بهتر مو می شود

روغن سبوس برنج با اسید لینولئیک و ترکیبات y-oryzanol اشباع شده است که به تحریک تولید فولیکول های موی جدید کمک می کند. همچنین انتقال فولیکول های مو را به مرحله آناژن، مرحله رشد مو، تقویت می کند.

همچنین سرشار از ویتامین E، روغن درخت چای است که باعث ترمیم و ساختن بافت ها می شود. استفاده منظم از روغن موی سبوس برنج روی پوست سر، التهاب را کاهش می دهد و محیطی سالم برای پوست سر ایجاد می کند.

– با شوره سر مبارزه می کند و پوست سر خشک را آبرسانی می کند

این روغن زرد طلایی سرشار از ویتامین E است، گردش خون را تشویق می کند، تغذیه بیشتری را به ساقه مو می رساند و شوره سر را کنترل می کند. علاوه بر این، به مبارزه با آسیب های رادیکال های آزاد و باکتری هایی که باعث تحریک و ناراحتی می شوند نیز کمک می کند. (این علائم ممکن است باعث خارش در خارجی ترین لایه پوست شود). این روغن همچنین با آنتی اکسیدان هایی غنی شده است که به سلول های مو کمک می کند خیلی سریع تر بهبود یافته و ترمیم شوند.

– محافظت در برابر آسیب UV

قرار گرفتن در معرض نور خورشید خوب است، اما بیش از حد طولانی مدت آن نیز می تواند به پوست و سلول های مو آسیب برساند. روغن سبوس برنج به تقویت سنتز کلاژن کمک می کند، که می تواند آسیب های ناشی از اشعه UV-B را معکوس کند. در نتیجه موهای آسیب دیده از نور خورشید خشک، شکننده و بی روح به نظر می رسند. اما روغن سبوس برنج از نظر تغذیه ای در معکوس کردن موهای آسیب دیده در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز قدرتمند است.

– موها را پرپشت می کند

از آنجایی که روغن سبوس برنج سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 و اسید اولئیک است، برای برنامه های مراقبت از موهای شما نیز عالی عمل می کند. ترکیب با آنتی اکسیدان ها، گردش خون را در نقاط نازک مو تحریک می کند، فولیکول های مو را جوان می کند و یال قوی تر و سالم تری ایجاد می کند. روغن سبوس برنج را نیز می توان با سایر روغن های رشد مو مخلوط کرد تا فواید آن افزایش یابد.

– از خشکی انتهای آن جلوگیری می کند

دوشاخه و خشک شدن انتهای مو نشانه های رایجی است که موهای شما مقداری TLC می خواهد. متأسفانه، هیچ راهی برای پایان دادن به انتهای خشک آنها وجود ندارد، اما به طور قابل توجهی طول مو را کاهش می دهد. بنابراین، یکی از راه‌های جلوگیری از دو شاخه شدن انتهای مو در وهله اول، ایجاد یک رژیم مراقبت از مو است که یک سد محافظتی در برابر عوامل استرس زای محیطی ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال، نقطه دود بالا آن را به یک محافظ طبیعی حرارت تبدیل می کند و اجازه نمی دهد اشعه های مضر خورشید به پوست سر نفوذ کند.

فواید سبوس برنج

– علائم سفیدی زودرس را کاهش می دهد

روغن سبوس برنج همچنین می تواند علائم سفیدی زودرس را التیام بخشد. این به این دلیل است که حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که از استرس اکسیداتیو در مو جلوگیری می کند. استرس اکسیداتیو به افرادی که دارای تغذیه نامناسب هستند آسیب می رساند زیرا مانع از رسیدن ملانین به ریشه مو می شود. روغن سبوس برنج برای فواید مو می تواند سموم را دفع کند و استرس اکسیداتیو را کاهش دهد. این همچنین می تواند سنتز ملانین را تشویق کند.

فواید روغن سبوس برنج برای پوست

پوست شما به اندازه موهایتان ویتامین E و آنتی اکسیدان ها را دوست دارد و این کمترین فوایدی است که روغن سبوس برنج ارائه می دهد. بنابراین بیایید نگاهی دقیق‌تر به کاربردهای روغن سبوس برنج بیندازیم.

– خاصیت ضد پیری دارد

روغن سبوس برنج به جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند، پوست را سالم نگه می دارد و به شما درخشندگی جوانی می بخشد. پوست بیشتر در معرض عوامل محیطی است که باعث استرس اکسیداتیو و مهار سنتز ملانین می شود. دارای توکوفرول و توکوترینول است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و علائم پیری پوست را از بین می برد. غنی شدن با اوریزانول آن را حتی بهتر می کند زیرا این ترکیب به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می کند.

– به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند

روغن حامل سبوس برنج نیز بدون برجای گذاشتن هیچ گونه چربی یا اثری جذب پوست می شود. در نتیجه پوست را برای مدت طولانی تری هیدراته نگه می دارد. علاوه بر این، برای انواع پوست های چرب ایده آل است زیرا حاوی اسکوالن است که در سبوم یافت می شود، روغنی که به طور طبیعی پوست را هیدراته و مرطوب نگه می دارد.

– علائم پیری زودرس را کند می کند

محتوای اسید فرولیک در روغن حامل سبوس برنج با خواص ضد پیری قوی اشباع شده است. رنگ ناهموار پوست، لکه های تیره و هایپرپیگمانتاسیون را برطرف می کند. علاوه بر این، کلاژن را تقویت می کند و رنگ پوست را روشن می کند و از ایجاد کیسه های دور چشم یا سیاهی دور چشم جلوگیری می کند.

– زخم و آکنه را بهبود می بخشد

این ماده بسیار ارزشمند دارای اجزایی است که آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید را التیام می بخشد. علاوه بر این، دارای آنتی اکسیدان هایی برای تسریع جریان خون در پوست و التیام التهاب است. همچنین اعتقاد بر این است که برای پوست های چرب مناسب است، بنابراین از بدتر شدن آکنه به دلیل سبوم اضافی جلوگیری می کند.

– آرایش پاک کن

یکی دیگر از فواید روغن سبوس برنج برای پوست، توانایی آن در پاک کردن آرایش بدون ایجاد اختلال در pH پوست است. در عوض، ویتامین E به عمق پوست فرو می رود. در نتیجه، پس از پاک کردن آرایش، پوست شما خشک یا خارش نمی کند. همچنین مواد شیمیایی را به آرامی از سطح پاک می کند و پوستی نرم و لطیف برای شما به ارمغان می آورد.

برای مشاهده انواع محصولا و دریافت مشاوره رایگان می توانید به سایت تایماز استور مراجعه کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *