بهترین قرص ویتامین برای صورت

***09172057146***

09172057146

وارد کننده و پخش کننده انواع  لوازم ارایشی

خرید عمده و تکی

قیمت ارزان و جنس اصلی

📱09172057146📱

جهت ارتباط با ما و درخواست لیست موجودی و قیمت با این شماره در تماس باشید

سرکار خانم  خاکسار:09172057146

ویتامین های مناسب برای پوست

مراقبت از پوست باید بخشی ضروری از رژیم سلامتی شما باشد. آشنایی با ویتامین های مناسب برای پوست بسیار مهم است. به هر حال این بزرگترین اندام بدن شماست.

اولین کاری که اکثر متخصصان سلامت به شما می گویند برای حفظ سلامت پوست خود انجام دهید این است که قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر ماوراء بنفش (UV) خورشید را محدود کنید و زمانی که در معرض نور خورشید هستید از کرم ضد آفتاب محافظ استفاده کنید.

اما خورشید همه چیز بد نیست. فقط 10 تا 15 دقیقه قرار گرفتن در معرض روزانه به تولید ویتامین D در سراسر پوست کمک می کند. ویتامین D به همراه ویتامین های C، E و K یکی از بهترین ویتامین ها برای پوست شما است.

اطمینان از دریافت ویتامین های کافی می تواند پوست شما را سالم و جوان نگه دارد. این می تواند به کاهش در موارد زیر ترجمه شود:

  • نقاط تاریک
  • سرخی
  • چین و چروک
  • تکه های خشن
  • خشکی بیش از حد
    ویتامین های ضروری پوست به شکل مکمل در دسترس هستند، اما در محصولات مراقبت از پوست نیز یافت می شوند. در مورد این چهار ویتامین ضروری و چگونگی کمک به شما در دستیابی به سلامت پوست بیشتر بدانید.

ویتامین دی

ویتامین D از مهم ترین ویتامین های مناسب برای پوستاغلب زمانی ساخته می شود که نور خورشید توسط پوست شما جذب شود. وقتی این اتفاق می افتد، کلسترول به ویتامین D تبدیل می شود. سپس ویتامین D توسط کبد و کلیه‌ها جذب می‌شود و برای کمک به ایجاد سلول‌های سالم به سراسر بدن منتقل می‌شود. این شامل پوست می شود، جایی که ویتامین D نقش مهمی در رنگ پوست دارد. حتی ممکن است به درمان پسوریازیس کمک کند.

کلسیتریول یک نسخه مصنوعی از نوعی ویتامین D است که انسان به طور طبیعی تولید می کند. کلسیتریول یک کرم موضعی است که در درمان افراد مبتلا به پسوریازیس موثر بوده است. مطالعه ای در سال 2009 که در مجله داروها و درماتولوژی منبع معتبر منتشر شد نشان داد که استفاده از کلسیتریول میزان التهاب و تحریک پوست را در افراد مبتلا به پسوریازیس کاهش می دهد و عوارض جانبی کمی ایجاد می کند.

موسسه Linus Pauling در دانشگاه ایالتی اورگان دریافت روزانه 600 واحد بین المللی ویتامین D در روز را توصیه می کند. اگر باردار هستید یا بالای 70 سال سن دارید ممکن است به مقدار بیشتری نیاز داشته باشید.

شما می توانید مصرف ویتامین D خود را با موارد زیر افزایش دهید:

قرار گرفتن 10 دقیقه در روز در معرض نور خورشید (ابتدا با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر سابقه سرطان پوست دارید)
خوردن غذاهای غنی شده مانند غلات صبحانه، آب پرتقال و ماست
خوردن غذاهایی که به طور طبیعی ویتامین D دارند، مانند ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی کاد.

ویتامین های مناسب برای پوست

ویتامین سی

ویتامین C در سطوح بالایی در اپیدرم (لایه بیرونی پوست) و همچنین درم (لایه داخلی پوست) یافت می شود. خواص ضد سرطان (آنتی اکسیدان) و نقش آن در تولید کلاژن به حفظ سلامت پوست شما کمک می کند. به همین دلیل است که ویتامین C یکی از مواد اصلی موجود در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست ضد پیری است.

مصرف خوراکی ویتامین C می‌تواند اثربخشی ضد آفتاب‌هایی را که برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV خورشید اعمال می‌شود، افزایش دهد. این کار را با کاهش آسیب سلولی و کمک به روند بهبود زخم های بدن انجام می دهد. ویتامین C همچنین به دلیل نقش حیاتی آن در سنتز کلاژن طبیعی بدن می تواند به دفع علائم پیری کمک کند. به بهبود پوست آسیب دیده کمک می کند و در برخی موارد ظاهر چین و چروک را کاهش می دهد. مصرف کافی ویتامین C نیز می تواند به ترمیم و جلوگیری از خشکی پوست کمک کند.

به دلیل شیوع ویتامین C در محصولات بدون نسخه، مکمل های غذایی و غذاهایی که می خوریم، کمبود این ماده مغذی نادر است. توصیه می شود 75-120 میلی گرم منبع مورد اعتماد در روز برای بزرگسالان.

اگر متوجه شدید که ویتامین C کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید، می توانید:

  • بیشتر از غذاهای مرکباتی مانند پرتقال استفاده کنید
  • سایر منابع گیاهی ویتامین C مانند توت فرنگی، کلم بروکلی و
  • اسفناج را مصرف کنید.
  • آب پرتقال بخور
  • مکمل ها را طبق توصیه پزشک مصرف کنید
  • به دنبال درمان های ضد پیری پوست با ویتامین C برای درمان خشکی، قرمزی، چین و چروک و لکه های پیری باشید.

ویتامین E

ویتامین Eنیز مانند ویتامین C از ویتامین های مناسب برای پوست بوده و  یک آنتی اکسیدان است. عملکرد اصلی آن در مراقبت از پوست محافظت در برابر آسیب های خورشید است. ویتامین E وقتی روی پوست استفاده می شود، نور مضر UV خورشید را جذب می کند. محافظت از نور به توانایی بدن در به حداقل رساندن آسیب ناشی از اشعه UV اشاره دارد. این می تواند به جلوگیری از لکه های تیره و چین و چروک کمک کند.

به طور معمول، بدن ویتامین E را از طریق سبوم تولید می کند، ماده ای روغنی که از منافذ پوست ساطع می شود. در تعادل مناسب، سبوم به حفظ حالت پوست کمک می کند و از خشکی آن جلوگیری می کند. اگر پوست خشکی دارید، ویتامین E احتمالا می تواند به مقابله با کمبود سبوم کمک کند. ویتامین E همچنین به درمان التهاب پوست کمک می کند.

در حالی که ویتامین E در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست موجود است، مشکل این است که می‌توان با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، اثرات آن را به حداقل رساند. دریافت ویتامین E کافی در رژیم غذایی ترجیح داده می شود. بیشتر بزرگسالان به حدود 15 میلی گرم ویتامین E در روز نیاز دارند. شما می توانید میزان مصرف خود را افزایش دهید:

خوردن بیشتر آجیل و دانه ها مانند بادام، فندق و تخمه آفتابگردان
مصرف مولتی ویتامین یا مکمل ویتامین E جداگانه
استفاده از محصولات موضعی حاوی ویتامین E و C (این می تواند در محافظت از نور موثرتر از محصولاتی باشد که فقط یکی از این دو را دارند)

ویتامین های مناسب برای پوست

ویتامین K

ویتامین K برای کمک به فرآیند لخته شدن خون در بدن ضروری است، که به بدن کمک می کند تا زخم ها، کبودی ها و نواحی تحت تاثیر جراحی را التیام بخشد. همچنین تصور می شود که عملکردهای اساسی ویتامین K به برخی بیماری های پوستی کمک می کند، مانند:

  1. علائم کشش
  2. رگهای عنکبوتی
  3. زخم ها
  4. نقاط تاریک
  5. حلقه های سرسخت زیر چشمان شما
    ویتامین K را می توان در بسیاری از کرم های موضعی مختلف برای پوست یافت و می تواند به درمان انواع بیماری های پوستی کمک کند. پزشکان اغلب از کرم های حاوی ویتامین K برای بیمارانی که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند استفاده می کنند تا به کاهش تورم و کبودی کمک کنند. این ممکن است به سرعت بخشیدن به بهبود پوست کمک کند. با این حال، تحقیقات در مورد اثرات ویتامین K بر روی پوست نسبت به ویتامین E و C محدودتر است.

به گفته دانشگاه فلوریدا، کمبود ویتامین K در ایالات متحده نادر است. بزرگسالان بین 90 تا 120 میکروگرم در روز نیاز دارند. می توانید با خوردن غذاهای زیر میزان مصرف خود را افزایش دهید:

  1. کلم پیچ
  2. اسفناج
  3. کاهو
  4. کلم
  5. لوبیا سبز

چه ویتامینایی برای مو خوبه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *