فواید ویتامین B

***09172057146***

09172057146

وارد کننده و پخش کننده انواع  لوازم ارایشی

خرید عمده و تکی

قیمت ارزان و جنس اصلی

📱09172057146📱

جهت ارتباط با ما و درخواست لیست موجودی و قیمت با این شماره در تماس باشید

سرکار خانم  خاکسار:09172057146

فواید ویتامین B

کمپلکس B شامل هشت ویتامین محلول در آب است که فواید ویتامین B نقش‌هایی ضروری و مرتبط نزدیک در عملکرد سلولی بدن را ایفا می‌کنند. تنها ویتامین محلول در آب ویتامین C است. بقیه محلول در چربی هستند.

ویتامین های تشکیل دهنده B کمپلکس عبارتند از تیامین (ویتامین B1)، ریبوفلاوین (ویتامین B2)، نیاسین (ویتامین B3)، اسید پانتوتنیک (ویتامین B5)، پیریدوکسین (ویتامین B6)، بیوتین، اسید فولیک و کوبالامین ها (ویتامین B12). ).

بیشتر ویتامین های B در طیف وسیعی از غذاها یافت می شوند زیرا برای عملکرد سلولی بسیار مهم هستند. برخی از آنها مانند ویتامین B12 بیشتر در گوشت و سایر منابع غذایی حیوانی یافت می شوند.

فواید سلامتی

از فواید ویتامین B می توان به آنزیم‌های بدن ما کمک کردن را اشاره کرد. تا وظایف خود را انجام دهند و برای طیف گسترده‌ای از عملکردهای سلولی مانند شکستن کربوهیدرات‌ها و انتقال مواد مغذی به سراسر بدن مهم هستند.

علاوه بر این، B کمپلکس می تواند مزایای سلامتی مانند:

عملکرد مغز سالم

دیگر فواید ویتامین B نقش مرتبطی در حفظ عملکرد صحیح مغز ما دارند. مقادیر کافی ویتامین B در بدن برای عملکرد مطلوب فیزیولوژیکی و عصبی ضروری است.

برخی از داده ها نشان می دهد که ویتامین B6 به ویژه ممکن است در پیشگیری از اختلال عصبی بیماری پارکینسون نقش داشته باشد.

پیشگیری از سرطان

ویتامین های B ممکن است در جلوگیری از شروع انواع مختلف سرطان نقش داشته باشند. برخی تحقیقات نشان می دهد که داشتن مقدار مناسب ویتامین B در بدن می تواند به مقاومت در برابر رشد سرطان کمک کند.

فواید ویتامین B

ویتامین B به ویژه با کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست ملانوم مرتبط است.

استرس و خستگی مزمن

اگر به دنبال راه هایی برای مبارزه با استرس هستید، مکمل ویتامین B کمپلکس ممکن است کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین های B می توانند به طور قابل توجهی برای خلق و خو مفید باشند و پاسخ فیزیولوژیکی به استرس را کاهش دهند.

برای افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن (CFS)، ویتامین B کمپلکس ممکن است به کاهش شدت علائم به عنوان بخشی از رویکرد تغذیه ای برای درمان کمک کند.

خطرات سلامتی

اگرچه B کمپلکس فواید بسیاری برای سلامتی دارد و برای عملکرد کلی بدن ضروری است، اما مکمل ویتامین B خطراتی را به همراه دارد، به خصوص در دوزهای بالا.

از آنجایی که ویتامین های B محلول در آب هستند، مصرف بیش از حد آن ها دشوار است زیرا بدن شما مقدار اضافی آن را دفع می کند. با این حال، ممکن است اثرات منفی بیش از حد ویتامین ها را تجربه کنید.

عوارض مصرف ویتامین B(زیاد)

سرطان ریه

اگرچه نشان داده شده است که B کمپلکس به پیشگیری از بسیاری از سرطان ها کمک می کند، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است احتمال ابتلا به سرطان ریه را در مردان سیگاری افزایش دهد. محققان بر این باورند که ویتامین‌های B ممکن است به رشد سریع‌تر تومورهای کوچک و ناشناخته کمک کنند.

نوروپاتی محیطی

B کمپلکس حاوی ویتامین B6 است و مصرف بیش از حد این ویتامین (200 میلی گرم یا بیشتر در روز) می تواند منجر به از دست دادن احساس در بازوها و پاها شود. این معمولا موقتی است و با قطع مصرف ویتامین برطرف می شود، اما در برخی موارد این اثر می تواند دائمی باشد.

آسیب کبدی

B کمپلکس همچنین حاوی نیاسین (ویتامین B3) است. در دوزهای بالا، نیاسین می تواند باعث برافروختگی پوست شود. اگر دوزهای بالا را برای مدت طولانی مصرف کنید، نیاسین می تواند به کبد آسیب برساند.

غذاهای حاوی ویتامینB

همچنین می‌توانید ویتامین‌های B کمپلکس را در منابع غذایی مختلفی از جمله غلات، گوشت، مرغ، تخم مرغ، ماهی، شیر، حبوبات و سبزیجات تازه پیدا کنید.

می توانید انواع محصولات حاوی ویتامین B  را در سایت تایماز استور بررسی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *