فواید ویتامین a

***09172057146***

09172057146

وارد کننده و پخش کننده انواع  لوازم ارایشی

خرید عمده و تکی

قیمت ارزان و جنس اصلی

📱09172057146📱

جهت ارتباط با ما و درخواست لیست موجودی و قیمت با این شماره در تماس باشید

سرکار خانم  خاکسار:09172057146

فواید ویتامین A

ویتامین A و کاروتنوئیدها چیست و چه کار می کنند؟

یک ویتامین محلول در چربی است که به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد. ویتامین A برای بینایی طبیعی، سیستم ایمنی، تولید مثل و رشد و نمو مهم است. HC فواید ویتامین A  می توان کمک کردن به قلب، ریه ها و سایر اندام های شما اشاره کردتا به درستی کار کنند. کاروتنوئیدها رنگدانه هایی هستند که به میوه ها و سبزیجات زرد، نارنجی و قرمز رنگ می دهند. بدن شما قادر است برخی از کاروتنوئیدها را به ویتامین A تبدیل کند.

دو منبع مختلف برای ویتامین A وجود دارد:

ویتامین A از پیش ساخته شده در ماهی، گوشت اعضای بدن (مانند جگر)، محصولات لبنی و تخم مرغ یافت می شود.
پروویتامین A کاروتنوئیدها توسط بدن شما به ویتامین A تبدیل می شوند. آنها در میوه ها، سبزیجات و سایر محصولات گیاهی یافت می شوند. رایج ترین پروویتامین A کاروتنوئید موجود در غذاها و مکمل های غذایی بتاکاروتن است.

چه مقدار ویتامین A نیاز دارم؟

مقدار ویتامین A مورد نیاز شما بستگی به سن و جنس شما دارد.

چه غذاهایی ویتامین A را تامین می کند؟

ویتامین A به طور طبیعی در بسیاری از غذاها یافت می شود و به برخی غذاها مانند شیر و غلات اضافه می شود. شما می توانید مقادیر توصیه شده ویتامین A را با خوردن انواع غذاها از جمله موارد زیر دریافت کنید:

  • برخی از انواع ماهی ها مانند شاه ماهی و سالمون
  • جگر گاو و سایر گوشت های اندام (که کلسترول بالایی نیز دارند، بنابراین مقدار مصرف خود را محدود کنید)
  • سبزیجات برگ سبز و سایر سبزیجات سبز، نارنجی و زرد مانند
  • اسفناج، سیب زمینی شیرین، هویج، کلم بروکلی و کدو حلوایی زمستانه
  • میوه ها از جمله طالبی، انبه و زردآلو
  • محصولات لبنی مانند شیر و پنیر
  • غلات صبحانه غنی شده
  • تخم مرغ

فواید ویتامین A

چه نوع مکمل های غذایی ویتامین A موجود است؟

فواید ویتامین A در مکمل های غذایی، معمولا به شکل رتینیل استات یا رتینیل پالمیتات (ویتامین A از پیش ساخته شده)، بتاکاروتن (پرویتامین A) یا ترکیبی از پیش ساخته شده و پروویتامین A موجود است. اکثر مکمل های مولتی ویتامین-معدنی حاوی ویتامین A هستند. مکمل های غذایی که فقط حاوی ویتامین A هستند نیز موجود است.

اگر ویتامین A کافی دریافت نکنم چه اتفاقی می افتد؟

شایع ترین علامت کمبود ویتامین A یک بیماری چشمی به نام گزروفتالمی است. گزوفتالمی ناتوانی در دید در نور کم است و در صورت عدم درمان می تواند منجر به نابینایی شود.

کمبود طولانی مدت ویتامین A همچنین می تواند منجر به افزایش خطر بیماری های تنفسی (مانند ذات الریه) و عفونت ها (مانند سرخک و اسهال) شود. همچنین می تواند باعث کم خونی شود (شرایطی که در آن گلبول های قرمز اکسیژن کافی به بدن نمی رسانند). در موارد شدید، دریافت نکردن ویتامین A کافی می تواند شانس مرگ را افزایش دهد.

برخی از فواید ویتامین A بر سلامتی چیست؟

سرطان

افرادی که غذاهای حاوی ویتامین A یا بتاکاروتن زیاد می خورند ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهند. اما مطالعات نشان نمی‌دهند که مکمل‌های ویتامین A یا بتاکاروتن به پیشگیری از سرطان یا کاهش احتمال مرگ ناشی از سرطان کمک می‌کنند. در واقع، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که در افرادی که سیگار می‌کشند یا قبلاً سیگار می‌کشیدند، دوزهای بالای مکمل‌های بتاکاروتن می‌تواند خطر ابتلا به سرطان ریه و مرگ را افزایش دهد.

دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD)
AMD از دست دادن بینایی مرکزی با افزایش سن است. این شایع ترین علت از دست دادن بینایی در افراد مسن است. مطالعات نشان می‌دهند که مکمل‌های حاوی ویتامین‌های C و E، روی و مس با یا بدون بتاکاروتن به کاهش سرعت از دست دادن بینایی در افراد مبتلا به AMD که در معرض خطر بالای ابتلا به AMD پیشرفته هستند، کمک می‌کند. همین مکمل حاوی لوتئین و زآگزانتین به جای بتاکاروتن، خطر پیشرفت به AMD پیشرفته را حتی بیشتر کاهش می دهد و خطر افزایش سرطان ریه را از دوزهای بالای بتاکاروتن از بین می برد.

سرخک

در کشورهای در حال توسعه که کمبود ویتامین A رایج است، کودکان مبتلا به سرخک بیشتر احتمال دارد علائم شدید داشته باشند و ممکن است بر اثر این بیماری بمیرند. در این کودکان، مصرف مکمل‌هایی با دوزهای بالای ویتامین A ممکن است به پیشگیری از موارد جدید سرخک کمک کند و خطر مرگ بر اثر سرخک را کاهش دهد.

آیا ویتامین A مضر است؟

بله، مصرف زیاد برخی از انواع ویتامین A می تواند مضر باشد.

دریافت بیش از حد ویتامین A از پیش ساخته شده (معمولاً از مکمل ها یا داروهای خاص) می تواند باعث سردرد شدید، تاری دید، حالت تهوع، سرگیجه، دردهای عضلانی و مشکلات هماهنگی شود. در موارد شدید، دریافت بیش از حد ویتامین A از پیش ساخته شده حتی می تواند منجر به کما و مرگ شود.

اگر در دوران بارداری بیش از حد ویتامین A از پیش ساخته شده مصرف کنید، می تواند باعث نقایص مادرزادی در کودک شما شود، از جمله چشم ها، جمجمه، ریه ها و قلب غیر طبیعی. اگر باردار هستید یا ممکن است شیرده باشید، نباید از مکمل های ویتامین A با دوز بالا استفاده کنید.

برای مشاهده محصولات حاوی ویتامین A می توانید به سایت تایماز استور مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *