فواید ویتامین c

***09172057146***

09172057146

وارد کننده و پخش کننده انواع  لوازم ارایشی

خرید عمده و تکی

قیمت ارزان و جنس اصلی

📱09172057146📱

جهت ارتباط با ما و درخواست لیست موجودی و قیمت با این شماره در تماس باشید

سرکار خانم  خاکسار:09172057146

فواید ویتامین c

ویتامین C (اسید اسکوربیک) یک ماده مغذی است که بدن شما برای تشکیل رگ های خونی، غضروف، ماهیچه ها و کلاژن در استخوان ها به آن نیاز دارد. از فواید ویتامین c میتوان گفت  برای روند بهبودی بدن شما حیاتی است.

یک آنتی اکسیدان است که به محافظت از سلول‌های شما در برابر اثرات رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. مولکول‌هایی که هنگام تجزیه غذا یا قرار گرفتن در معرض دود تنباکو و تابش خورشید، اشعه ایکس یا سایر منابع تولید می‌شوند. رادیکال های آزاد ممکن است در بیماری های قلبی، سرطان و سایر بیماری ها نقش داشته باشند. ویتامین C همچنین به جذب و ذخیره آهن در بدن شما کمک می کند.

روش دریافت ویتامین c:

از آنجایی که بدن شما ویتامین C تولید نمی کند، باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. ویتامین C در مرکبات، توت ها، سیب زمینی، گوجه فرنگی، فلفل، کلم، کلم بروکسل، کلم بروکلی و اسفناج یافت می شود. ویتامین C همچنین به عنوان مکمل خوراکی، معمولاً به شکل کپسول و قرص جویدنی نیز موجود است.

اکثر مردم ویتامین C کافی را از طریق یک رژیم غذایی سالم دریافت می کنند.

کمبود ویتامین C در افرادی که:

سیگار بکشید یا در معرض سیگار کشیدن دست دوم قرار بگیرید.
بیماری های گوارشی خاصی یا انواع خاصی از سرطان دارند
رژیم غذایی محدودی داشته باشید که به طور منظم میوه و سبزیجات را شامل نمی شود
کمبود شدید ویتامین C می تواند منجر به بیماری به نام اسکوربوت شود که باعث کم خونی، خونریزی لثه، کبودی و بهبود ضعیف زخم می شود.

اگر ویتامین C را به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن مصرف می کنید، به خاطر داشته باشید که این مکمل ممکن است مزایای مشابه آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در غذا را نداشته باشد.

مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C برای مردان بالغ 90 میلی گرم و برای زنان بالغ 75 میلی گرم است.

فواید ویتامین c

تحقیقات در مورد استفاده از ویتامین C برای شرایط خاص نشان می دهد:

از جمله فواید ویتامین c درمان سرطان است . خوردن یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات ممکن است خطر ابتلا به بسیاری از سرطان ها مانند سرطان سینه، روده بزرگ و ریه را کاهش دهد.
دیگر فواید ویتامین c اثر بر سرماخوردگی است . مصرف مکمل های خوراکی ویتامین C از سرماخوردگی جلوگیری نمی کند. شواهد همچنین نشان می دهد که مزایای مصرف منظم مکمل های ویتامین C برای کاهش مدت یا شدت سرماخوردگی حداقل است.
بیماری های چشم به نظر می رسد مصرف مکمل های خوراکی ویتامین C در ترکیب با سایر ویتامین ها و مواد معدنی از بدتر شدن دژنراسیون ماکولا (AMD) مرتبط با سن جلوگیری می کند. برخی از مطالعات همچنین نشان می دهد که افرادی که سطوح بالاتر ویتامین C در رژیم غذایی خود دارند، کمتر در معرض خطر ابتلا به آب مروارید هستند.

اکثر مردم ویتامین C کافی را از یک رژیم غذایی متعادل دریافت می کنند. افرادی که ممکن است مستعد کمبود ویتامین C باشند ممکن است از استفاده از مکمل های ویتامین C بهره مند شوند.

ایمنی و عوارض جانبی

هنگامی که در دوزهای مناسب مصرف می شود، مکمل های خوراکی ویتامین C به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شوند. مصرف بیش از حد ویتامین C می تواند عوارض جانبی ایجاد کند.

فواید ویتامین c

از جمله:

حالت تهوع، استفراغ و اسهال
سوزش سردل
گرفتگی یا نفخ معده
خستگی و خواب آلودگی یا گاهی اوقات بی خوابی
سردرد
برافروختگی پوست
در برخی افراد، مکمل های خوراکی ویتامین C می توانند باعث ایجاد سنگ کلیه شوند، به خصوص زمانی که در دوزهای بالا مصرف شوند. استفاده طولانی مدت از مکمل های خوراکی ویتامین C بیش از 2000 میلی گرم در روز، خطر عوارض جانبی قابل توجهی را افزایش می دهد.

برای مشاهده محصولات حاوی ویتامین c  میتوانید به سایت تایماز استور سر بزنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *