فواید ویتامین k

***09172057146***

09172057146

وارد کننده و پخش کننده انواع  لوازم ارایشی

خرید عمده و تکی

قیمت ارزان و جنس اصلی

📱09172057146📱

جهت ارتباط با ما و درخواست لیست موجودی و قیمت با این شماره در تماس باشید

سرکار خانم  خاکسار:09172057146

فواید ویتامین k

ویتامین k چیه؟

ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی است که به دو شکل وجود دارد. نوع اصلی آن فیلوکینون نامیده می شود که در سبزیجات برگ سبز مانند کلم سبز، کلم پیچ و اسفناج یافت می شود. نوع دیگر، مناکینون ها، در برخی از غذاهای حیوانی و غذاهای تخمیری یافت می شود. مناکینون ها همچنین می توانند توسط باکتری ها در بدن انسان تولید شوند. فواید ویتامین K: به ساخت پروتئین‌های مختلف که برای لخته شدن خون و ساخت استخوان‌ها مورد نیاز هستند کمک می‌کند. پروترومبین یک پروتئین وابسته به ویتامین K است که مستقیماً با لخته شدن خون درگیر است. استئوکلسین پروتئین دیگری است که برای تولید بافت استخوانی سالم به ویتامین K نیاز دارد.

از فواید ویتامین K میتوان به این اشاره کرد که در سراسر بدن از جمله کبد، مغز، قلب، پانکراس و استخوان یافت می شود. خیلی سریع تجزیه می شود و از طریق ادرار یا مدفوع دفع می شود. به همین دلیل، حتی با مصرف زیاد به ندرت به سطوح سمی در بدن می رسد، همانطور که گاهی اوقات ممکن است در مورد سایر ویتامین های محلول در چربی رخ دهد.

فواید ویتامین k بر سلامتی

  • ویتامین K و سلامتی
  • لخته شدن خون
  • سلامت استخوان
  • بیماری قلبی
  • منابع غذایی
  • فیلوکینون

موادی که سرشار از ویتامین k هستند

سبزیجات برگ سبز شامل کلم و شلغم، کلم پیچ، اسفناج، کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم، کاهو
روغن سویا و کانولا
سس سالاد ساخته شده با روغن سویا یا کانولا
شیک های جایگزین غذای غنی شده
مناکینون ها
ناتو (دانه سویای تخمیر شده)
مقادیر کمتری در گوشت، پنیر، تخم مرغ

کمبود ویتامین K در بزرگسالان نادر است، اما ممکن است در افرادی که از داروهایی استفاده می‌کنند که متابولیسم ویتامین K را مسدود می‌کنند، مانند آنتی‌بیوتیک‌ها، یا در افرادی که شرایطی دارند که باعث سوء جذب غذا و مواد مغذی می‌شوند، رخ دهد. کمبود ویتامین k در بدن نوزادان تازه متولد شده  ممکن است . زیرا ویتامین K از جفت عبور نمی کند و شیر مادر حاوی مقدار کمی است. مقدار محدود پروتئین های لخته کننده خون در بدو تولد خطر خونریزی را در نوزادان افزایش می دهد اگر مکمل های ویتامین K به آنها داده نشود.

آیا میدانستید؟

داروهای آنتی بیوتیکی ممکن است باکتری های تولید کننده ویتامین K را در روده از بین ببرند و در نتیجه سطح ویتامین K را کاهش دهند، به خصوص اگر دارو را بیش از چند هفته مصرف کنید. افرادی که هنگام استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک ها اشتهای ضعیفی دارند، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای کمبود باشند و ممکن است از مکمل ویتامین K بهره مند شوند.
از آنجایی که ویتامین K محلول در چربی است، برای بهبود جذب بهتر است غذاهای ویتامین K را با مقداری چربی مصرف کنید.

برای مشاهده محصولات حاوی ویتامین k به سایت تایماز استور سر بزنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *